Elektromekanik sistem yoğunluğu metro hatlarına göre daha az olan tramvay projeleri, altyapı maliyetlerinin az olması nedeniyle şehir içi ulaşımda çok tercih edilmektedir. İstanbul, Gaziantep, İzmir, Kocaeli, Eskişehir illerimizin tüm tramvay hatlarının SCADA sistemini yapan Elmak, enerji yönetim SCADA sisteminde topolojik renklendirme sistemine çok önem vermekte ve kullanmaktadır. Ayrıca, seçilen saha cihazları ve kontrol merkezi yazılımında raylı sistemlere uygun ekipmanlar olması, telemetri protokollerinin sağlanması ve işletme için bakım kolaylığı gibi kriterler de tramvay projelerinde önem arz etmektedir.
Tramvay projelerinde, alt sistemlerle sorunsuz entegrasyon sağlanabilmesi için saha cihazlarının esnek programlamaya uygun seçilmesi yeterli değildir. Proje idareciliğindeki uzmanlığı ile Elmak, test prosedürleri sayesinde projedeki devreye alma süresini optimize edebilmektedir. Buna ek olarak; tramvay işletmelerine kapalı kutu yazılımlar, efektif çalışmayan topolojik renklendirme ve zaman hassasiyetinin olmadığı mimariler büyük zorluk getirir. Bu nedenle tramvay projelerinde; açık mimariye sahip, genişlemeye uygun, IEC altyapısına sahip ve enerji yönetimini operatörlerin çok aktif yapabildiği sistemlerin kurulmasına özen gösterilmelidir.